May 5, 2011

The Dutch Standard @ Bruynvis

The Dutch Standard® – The name of the company is based on a phrase used in luxury yacht building specifications until the mid '90s. The meaning of those three words were equal to the highest quality in yacht building Worldwide. In general the luxury market isn’t always based on investing in items that rise in value. Especially automotive, private aviation and boating are not investments one would expect to keep its value or rise. Dutch built super and mega-yachts are a contradiction to that thought. We invite all to experience the attention to detail and quality, not just the ones who sail. Quality, precision, perfection set(s) The Dutch Standard apart.
The company’s roots lie in luxury yacht interiors…our aims are similar and set for perfection.

designSALON/ day four



Particles


www.elsevier.nl

http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Wonen/296375/DesignSalon-de-elite-van-Nederlands-interieurdesign.htm?rss=true

DesignSalon: de elite van Nederlands interieurdesign

Wie zoekt naar inspiratie voor een nieuw interieur, of gewoon graag mooie dingen bekijkt, moet begin mei in Amsterdam zijn. designSALON heeft een route uitgestippeld langs galeries en winkels met werken van prestigieuze interieurontwerpers als Marcel Wanders en Bertjan Pot.
designSALON is al van start gegaan, maar niet getreurd: tot 15 mei pronken de ontwerpen onder meer in designwinkels Droog en Moooi, Museum Willet Holthuysen, Galerie Fontana Fortuna en winkelcentrum Magna Plaza. De deelnemende ontwerpers stallen met trots hun nieuwste creaties uit, rechtstreeks doorgestuurd vanaf interieurbeurs Salone del Mobile in Milaan.
Met een passe-partout heeft de bezoeker toegang tot alle locaties van de tentoonstelling. Ter variatie zijn er naast interieurontwerpen ook werken van fotografe Viviane Sassen te zien. Ook Atelier van Lieshout heeft een bijdrage geleverd.
Ontwerpen van <L CODE="C08">Weltevree</L> zijn ook te zien / 4 mei 2011 - 17:00 Ontwerpen van Weltevree zijn ook te zien / 4 mei 2011 - 17:00

Concept

Bij het horen van designSALON denk je aan interieurtrends, maar het concept beslaat ook andere onderdelen uit de creatieve branche. Onder dezelfde naam wordt, in verschillende uithoeken van de wereld, een aantal keer per jaar evenementen georganiseerd.
In januari was er WinterSalon, een toegankelijk alternatief voor Amsterdam Fashion Week en in het najaar verhuist het Salon-circus naar Istanbul en Aruba.
designSALON, 28 april tot en met 15 mei 2011, entree: 15 euro (tickets online verkrijgbaar).

locations designSALON/

The passepartout to gain entry to all locations contains a "map" of the city centre of Amsterdam. 
Thanks ...,Staat! for this fantastic designed Passepartout

designSALON/ Amsterdam

The tickets for the designSALON/ can be bought at all locations, tourist information stands and online.
The tickets cost 15 euro’s per person to visit all locations. Admissions to all locations only with the passepartout.
The ticket is valid all days, 28 April - 15 May 2011.
Click here to order tickets online.www.salon1.org

Gijs, Manon, Cathal during the designSALON/ opening

SALON/ is an initiative that creates a crossover experience to inspire and instigate a discussion and dialogue between art, design and fashion. 
SALON/ initiates both an offline and an online platform to endorse artists and designers and to generate a reflection.
Our events take place at various locations in Amsterdam, over a number of days whereby visitors can experience the creative works of both well-known and emerging artists/designers in different contexts, so creating a dynamic, interactive and social event.

SALON/ met the press, Het Parool

The Axechair at Willet Holthuysen

A chair made of wood and cast aluminium. A surprising use of existing axe handles by Swedish company Gränsfors. The unambiguous and powerful joints are directly derived from the way axes are made.


Particles: Lenneke Langenhuijsen @ Museum van Loon




Wood is known to be a natural and pure material that is often used to create strong and solid objects. Unknown to many, wood has more qualities. Wood can become a textile. This flexible material offers new opportunities for woodworking. Tex...tile techniques like sewing, washing, folding and coloring can be used in addition to the traditional wood techniques such as sawing, carving and sanding.

One of the things Lenneke discovered during a research in the Pacific is that the wooden textile actively acquires a third dimension. This is possible because of the wood fiber. I continued my research on shaping the material. The result is a 'sitting object' with wooden upholstery. The wooden textile is shaped around a mold in several layers and forms part of the construction. In this stool wood shows the ability to transform into a flexible material that you can form into a three-dimensional shape.

Floris Hovers

Enerzijds geboeid door de idyllische werkplaats, anderzijds de fabriek waar elke dag weer meters en massa’s worden gemaakt. Het bewegen tussen deze twee uitersten vindt hij interessant. Tekentafel en werkbank staan dicht bij elkaar! Floris ...Hovers produceert overwegend zelf in eigen werkplaats.
Het zijn vaak eenvoudige en overzichtelijke industriële vormen en constructies die hem aanspreken, tegelijkertijd kan hij ontroerd en geboeid zijn door het kleine, naïve van speelgoed en in elkaar geknutselde dingen. Deze uitersten zijn de rode draad in zijn werk dat hij betitelt als ‘industrieel handwerk’. Het is een zoektocht naar wat was en is, tussen spelen en werken, de balans tussen mens en machine, kleur en verhouding. 
In dit alles koestert hij de voorliefde voor eenvoud en overzichtelijkheid.


Ontwerplabel Vij5/ Floris Hovers

Ontwerplabel Vij5

Vij5 is a Dutch designlabel with a collection of interior products, characterized by simplicity and the use of existing elements. Its young founders, Arjan van Raadshooven and Anieke Branderhorst, design the majority of the products and actively seek collaboration with other young designers to expand their collection.
Because Arjan and Anieke control all processes of each product from a designer's perspective, the brand has a very personal style and high quality standards. Correct proportions and a balanced composition; the use of pure, honest materials; clear lines and fine details is what the designs have in common ...